5 Pantai Pulau yang Cantik Di Dunia


"Pantai adalah salah satu tempat yang paling seronok untuk menghabiskan percutian anda.Sama ada anda suka adventure, peminat alam semula jadi,atau anda hanya mahu ketenangan selepas jadual kerja yang sibuk.Dunia penuh dengan pantai yang indah,di sini adalah senarai kami pantai 5 atas pulau yang paling indah di dunia.


1. Fernando De Noronha, Brazil
Fernando De Noronha no 1 dalam senarai pantai yang indah. Ia terletak kira-kira 200 kilometer jauhnya dari pantai Brazil. Ia pada asasnya kepulauan terdiri daripada 21 pulau-pulau dan pulau kecil di Lautan Atlantik. Penduduk hanya lebih kurang 2,000. Pulau ini sebagai Tapak Warisan Dunia yang diisytiharkan oleh UNESCO. 
Terdapat sekatan ke atas bilangan pengunjung yang melawat pulau ini pada satu-satu masa oleh kumpulan pemuliharaan alam sekitar.  

 2. Maldives Islands
Kedua dalam senarai adalah Maldives. Negara pulau Maldives terletak di barat Lautan Hindi di selatan India. Ia terdiri daripada 1.192 pulau-pulau indah yang diliputi dengan batu karang yang berwarna-warni, pantai berpasir putih, dan pokok-pokok sawit. Cuaca di sini panas dan lembap sebagai lokasi sangat dekat dengan khatulistiwa. Pulau Maldives adalah salah satu destinasi teratas untuk berbulan madu juga.

 3. Anguilla, Caribbean
Anguilla adalah tempat kecil yang tenang. Caribbean diliputi dengan pantai indah berpasir putih. Pemandangan yang menakjubkan dan air biru lautan menarik pelawat. Anguilla adalah tempat yang hebat untuk menghabiskan percutian anda bersama keluarga,atau  pasangan. Pulau yang bersih Anguilla dikunjungi oleh ramai pelawat tetapi seolah-olah masih tulen dan tidak disentuh. Anguilla terdiri daripada lebih 30 pantai.

 4. Boracay, Philippines
Pulau Boracay terletak 200 km ke selatan Manila. Pantai Boracay merupakan salah satu pantai yang paling popular dikalangan pelancong.
Pantai di sini adalah yang terkenal dunia dengan pasir putih berkilat.
Matahari terbenam di sini amat menarik. Ia pernah dialu-alukan tasalah satu pantai yang terbaik di dunia oleh Yahoo Travel dan BMW Tropical Beach Buku. Dan tidak ada syak padanya, ia terus untuk menarik pengunjung dengan pemandangan yang indah, matahari mencium pantai dan 
pasir putih berkilat dan lembut  yang tidak menjadi panas walaupun pada waktu petang yang cerah.

 5. Horseshoe Bay, Bermuda
Horseshoe Bay di pulau Bermuda merupakan salah satu pantai yang paling popular dan indah dunia walaupun menjadi salah satu destinasi paling mahal.
Cuaca baik,air yang tenang, pantai yang tenang, air jernih kristal membuat Horseshoe Bay salah satu destinasi kegemaran pecinta pantai. Perkara yang unik tentang pantai ini adalah pasir merah jambu yang tidak ditemui di mana- mana pantai pulau lain di dunia.


1 comment:

  1. idaman sy tetap pantai @ pulau tioman, pulau sipadan n pulau jeju

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...